Dissabte, 27 abril 2019 12:32

Per un País Valencià dels Drets Socials i Laborals. Republicà, feminista i solidari

Escrit per Decidim!

Reivindiquem un nou primer de maig com a classe treballadora valenciana. Un primer de maig eclipsat pels interessos electorals i silenciat per les grans corporacions mediàtiques que intenten anacronitzar-ho i buidar-ho de contingut polític, social i laboral.

Des de la Plataforma pel Dret a Decidir afrontem aquesta data com fonamental per tornar a vincular de forma indestriable les necessitats de les persones amb les urgències de País. Sols si treballem en la intersecció entre drets socials i llibertats democràtiques podem construir un País Valencià on la vida de les persones siga central en cada decisió.

Les treballadores i treballadors valencians necessitem viure en un país on tindre sobirania per decidir un model econòmic al servei de la majoria per sobre dels interessos d'una minoria privilegiada. Un model econòmic que genere treball digne, que possibilite que els i les joves valencianes no hi hagen d’emigrar per treballar, amb un sistema de producció respectuós i sostenible amb el medi ambient, i on els drets laborals estiguen garantits. Drets laborals que no discriminen per motius de gènere, que trenquen el sostre de cristall i que eliminen l'escletxa salarial entre homes i dones. Un teixit empresarial que fomente el cooperativisme i aprofundisca en l'economia del Bé Comú, amb un sistema impositiu progressiu que ajude a redistribuir la riquesa i a blindar les pensions per garantir el dret a envellir dignament.

Un model econòmic democratitzat que siga un dels pilars d'una societat lliure. Una societat valenciana d'arrel feminista, on poder ser dona i viure en plenitud, on la violència masclista no tinga cabuda i on la felicitat de les persones guie la nostra evolució com a poble. Un País Valencià on poder ser socialment iguals, humanament diferents i completament lliures, com reivindicava la companya Rosa Luxemburg.

Un País Valencià d'arrel feminista i impregnat dels valors republicans. Un País radicalment democràtic on les persones exercim el Dret a Decidir individualment i col·lectivament amb completa llibertat i on els treballadors i treballadores tinguem la capacitat per decidir com i on treballar, sense imposicions ni vexacions de cap mena. Un País Valencià solidari, terra d'acollida dels nouvinguts i potenciador de la diversitat ètnica i la interculturalitat com a pilars d'una societat moderna i dinàmica.

Aquest País que desitgem l'hem de construir entre totes, des de la majoria treballadora, amb dinàmiques emancipadores d'organització i mobilització popular.

1r de Maig 2019