Dimarts, 24 Desembre 2019 17:39

Un nou any per decidir

Escrit per Antoni Infante

Benvolgut soci, sòcia o simpatitzant.

Decidim, des de la seua creació en 2013, ha treballat incansablement pels drets del poble  valencià. Ho hem fet estant al capdavant de la lluita contra l’espoli que patim les valencianes i els valencians, com ara impulsant la Crida pel Finançament, que va treure al carrer milers de persones en 2017 i aconseguir pressionar al govern valencià per fer un salt qualitatiu en la lluita contra l’infrafinançament.

Hem sigut dels primers a denunciar de forma sistemàtica l’espoli que patim, a partir de xarrades arreu del País Valencià, promocionant xerrades com ara l’Or dels valencians, organitzant taules rodones amb tota mena d’agents polítics i socials,  publicant un llibre sobre el País Valencià que volem i generant opinió a partir de la nostra sectorial Decidim-Economia amb economistes de prestigi i persones interessades en l’anàlisi econòmica.

Hem estat al capdavant de la lluita dels drets de les i dels joves que han hagut d’exiliar-se econòmicament del País Valencià des de la nostra sectorial Decidim Exterior, i s’ha materialitzat impulsant l’associació cultural Valencians UK, per assegurar que les valencianes i valencians que viuen al Regne Unit tenen un punt de referència i no se senten sols, en particular ara que es durà al terme l’eixida del Regne Unit de la Unió Europea.

Hem treballat per a potenciar el sistema comunicatiu en la nostra llengua i demanat al govern valencià la reciprocitat dels mitjans en valencià al nostre territori, com són TV3 i IB3, alhora que hem posat en relleu la manca de recursos que té la nostra televisió, À Punt, i demanat defensar-la amb finançament, estima i llibertat.

Des de Decidim hem impulsat la lluita per l’alliberament de l’AP7, amb la creació de taules de debat amb alcaldes i alcaldesses de les àrees més afectades, vídeos, accions reivindicatives i tota mena d’articles sota el lema “alliberem l’AP7, alliberem els pobles”. Finalment, tota la societat civil valenciana s’ha mobilitzat i hem sigut escoltats. En una setmana, les valencianes i els valencians ja no haurem de pagar per viatjar normalment pel nostre territori. Una fita que millorarà notablement la qualitat de vida de les persones de la Safor, la Ribera, la Marina Alta o el Baix Maestrat.

Vam continuar commemorant el centenari de la Declaració valencianista, organitzant xerrades i debats, mirant sempre d’actualitzar un llegat que ens ajude a construir un millor present i futur, i hem mantingut la col·laboració amb l’Assemblea Nacional Catalana ANC i l’Assemblea Sobiranista de Mallorca, entitats germanes amb les quals conformem la Confederació d’Entitats Sobiranistes.

Des de 2013 hem estat al costat de totes les lluites per la vertebració i defensa del nostre territori, defensant la sanitat pública, hem sigut part activa del moviment feminista, hem denunciat les condicions de precarietat del nostre jovent, hem participat de les lluites per unes pensions públiques i dignes, hem posat l’infrafinançament del nostre país al centre del debat polític i hem aconseguit millorar la qualitat de vida de les valencianes i els valencians a partir de l’alliberament de l’AP7, igual que vam treballar en primera línia per a foragitar la dreta corrupta i espoliadora de les nostres institucions i hem fet solidaritat contra l’opressió i amb totes les persones represaliades per la política repressiva de l’Estat espanyol.

I més important encara: això haguera sigut impossible sense el teu suport.

Ara que entrem en 2020 tenim tot un any per decidir un País Valencià més just, igualitari, vertebrat, que done resposta a l’emergència climàtica i siga respectuós amb el medi ambient i els seus habitants, ben finançat i on es respecte la nostra llengua i cultura.

Nosaltres volem treballar encara més per seguir treballant, i per això, et demanem un pas més:

Si encara no te n'has fet soci o sòcia, fes-ho ara per ajudar-nos a seguir lluitant

Si ja n'ets soci/a, considera regalar aquest Nadal fer-se associat a una persona que estimes, i que saps que estima el nostre País.

Tenim tot un any per decidir, i esperem que estigues al nostre costat.

Gràcies per la confiança,

Cordialment,

Antoni Infante.

Articles relacionats (per etiqueta)