Dissabte, 05 Juny 2021 13:30

La Crida pel Finançament presenta el manifest "El País Valencià contra l'espoli"

Escrit per Crida pel finançament valencià

La Crida pel Finançament presentarà el manifest "El País Valencià contra l'espoli" el dijous, 10 de juny, a les 11:30 hores, a la plaça de Sant Llorenç, 4 de València (davant de les Corts Valencianes). El manifest que es presentarà dijous proper fa un repàs de la situació d'espoli, infrafinançament i manca d'inversions que pateix el País Valencià de manera secular i que afecta greument l'autogovern, les condicions de vida dels valencians i valencianes i el seu futur i benestar.

La presentació del manifest es fa coincidir amb l'aniversari de la primera manifestació unitària i massiva per exigir un finançament valencià que va tindre lloc el 10 de juny de 2017. Després de 4 anys d'aquella gran manifestació impulsada per organitzacions socials, sindicals i polítiques, al marge de les estructures tradicionals i jeràrquiques que caracteritzen les estructures de poder, tornem a reivindicar la necessitat de capgirar la situació actual en què es troba el nostre finançament.

La Crida pel Finançament, que agrupa a persones i entitats, considera que cal una mobilització social transversal, decidida, valenta, continuada en el temps, que obligue l'estat a negociar per aconseguir la sobirania fiscal i una hisenda pròpia que acabe a l'actual situació i amb totes les promeses incomplides als darrers anys. És per això que cal fer un pas endavant per organitzar i apoderar el poble valencià per acabar amb el filibusterisme que caracteritza la resposta dels diferents governs espanyols a les legítimes reivindicacions de la societat valenciana.

València, 5 de juny de 2021

Mitjà