Avís

JUser: :_load: No es pot carregar a l`usuari amb id: 681
Dimarts, 18 Febrer 2014 05:00

PDaD: Salvem la platja de l’Ahuir de Gandia!

L’Ahuir de Gandia és una marjal verge de 2km2. És un dels pocs espais naturals de costa que s’han salvat de les fortes onades que, a la nostra terra, mai venen del mar. Onades de ciment mogudes pel desarrollisme, l’especulació, les bombolles immobiliàries, la corrupció, la destrucció de la natura, l’espoli del que és de totes i tots...

Els plans d’invasió de l’alcalde del PP, Luís Torró, començaren amb el projecte d’un xiringuito fixe de 1.000m2. S’interposava la llei de costes, però ell confiava en la majoria absoluta del PP a Madrid. Com ell esperava, ha funcionat la trituradora de drets i progressos en que han convertit les Corts espanyoles, al servei dels interessos que s’escuden en la crisi.

Diu que ha de recuperar el temps perdut per a urbanitzar completament el que anomena “la franja urbanitzable més gran del litoral mediterrani”.  Diu que l’Ahuir no és del samaruc, sinó de la ciutadania de Gandia.  Per a ell, això significa el mateix que “recollir el guant” de la patronal FAES (Federació d’associacions d’empresa de la Safor), qui ha reclamat que “s’òbriga el meló” de l’Ahuir.

Dos km2 representen l’espai més gran de costa valenciana que queda verge i, per això, és un meló que s’ha d’obrir .  Amb aquest grau d’irresponsabilitat s’aprofiten dels volts de la ciutadania, que s'estima l'Ahuir i la vol salvar.

El que volen fer és un exemple més de la inacceptable distorsió del concepte de democràcia que utilitzen des de 1978.  Darrere d’eleccions periòdiques, campanyes populistes i, sovint, mentides i enganys a la ciutadania, s’oculten una enorme quantitat de projectes contra la voluntat de la majoria i en benefici de molts pocs i poques.
Front a tot això està el dret a decidir del poble.  La destrucció de l’últim espai natural de Gandia no es pot imposar com un fet decidit al despatx d’Artur Torró i consumat a corre-cuita.

La Plataforma pel Dret a Decidir del País Valencià dóna suport a la lluita per la preservació de l’Ahuir com un espai natural protegit no urbanitzable, que és el que vol la gent de Gandia.  Ens afegim a la campanya #estimelAhuir, impulsada per la Plataforma pels pobles de la Safor, i que compta amb milers d’adhesions.